donderdag 21 maart 2013

Review: MeMeMe Pink-Giftbox

Deze review zal gaan over de Pink Giftbox van MeMeMe en de exta bijgekochte blush in het kleurtje "Rouge". 

De Pink-Giftbox heb ik aangekocht op Boozyshop.nl en kostte zo'n €20. De pink giftbox bevat - zoals de naam verklapt - enkel roze producten. Je krijg een Light Me Up lipgloss, een pink-nude nagellak en een mooie roze blush. Ik had er nog een extra blush bijgekocht omdat ik niet kon kiezen tussen de felroze of de meer koraal-rode kleur. En misschien ook omdat ik gewoonweg een blush-addict ben....

Wil je weten hoe deze box mij beviel? Lees dan snel verder!


Laten we beginnen met de blushes:
Wat me het eerste opviel was de verpakking: die is erg schattig met de vele tierlantijntjes en het engeltje aan de zijkant. Oog voor detail! Bovendien lijkt de verpakking verdacht veel op het merk Benefit, zij verkopen hun blushes en bronzers namelijk in een soortgelijke verpakking. 


De blush zit in een kartonnen doosje of box. Je krijgt er ook een mini kwastje bij (die verrassend goed is) en in het dekseltje zit een mini spiegeltje. Of je deze verpakking handig vind hangt af van persoon tot persoon. Ik stoorde me er niet aan, maar het is wel zo dat dit een blush is die - onnodig - veel plaats inneemt. 


Zoals ik al zei heb ik de blushes in twee kleuren aangekocht: Pink en Rouge. Bovenste kleur is - vanzelfsprekend - pink, en de onderste is Rouge. Naar mijn mening klopt de naam 'Rouge' niet echt, hij is eerder Koraal-kleurig. 
Beide blushes bevatten micro-shimmer-deeltjes. De rozekleurige blush heeft opvallend meer shimmer dan de rouge, maar deze shimmer wordt niet in overdreven mate overgebracht naar het gezicht. Gelukkig!  



Links zie je de swatch van de pink/roze blush, rechts de rouge/koraalkleurige.
De pigmentatie van deze blushes zijn goed. Ze zijn niet super gepigmenteerd maar dat vind ik niet erg voor een blush. Ik bouw liever mijn kleurtje op zodat het er natuurlijk uitziet in plaats van clownachtig. De roze kleur kan wat afschrikkend werken voor sommigen, maar geloof me: als je dit op de goede manier en in de goede dosering aanbrengt is dit een wondermooie blush kleur.
Kwalitatief gezien zijn deze blushes trouwens erg goed. Ze brengen mooi aan, blenden goed, je krijgt er een verrassend goede applicator bij (voor mocht je die willen gebruiken) én de blushes blijven super lang zitten (meer dan 9u)! Een echte aanrader dus, ik ben alvast een fan! 



In de giftbox zat ook een Light Me Up high shine lipgloss in de kleur Pink. Je mag de naam "Light Me Up" alvast heel letterlijk nemen, want hij licht ook werkelijk het gezicht op door middel van de verpakking.


In het dopseltje zitten namelijk lichtjes die je gezicht verlichten (light me up), wat het aanbrengen zou vergemakkelijken. Ook zit er een spiegeltje ingebouwd in de lipgloss-verpakking. Je kan je lipgloss voortaan gewoon bijwerken door in het spiegeltje van je lipgloss te kijken! Leuk idee, maar of ik het echt ga gebruiken? 


Het resultaat en een swatch zie je hierboven. Het is niet één van mijn favoriete lipglosses want hij is erg sticky en heeft een soort metallic look doordat er heel veel shimmer in de lipgloss zit. Daar hou ik niet zo van. Maar misschien is hij wel leuk boven een bepaalde lipstick, of hou ik hem gewoon vanwege z'n originele verpakking. Wat de draagtijd betreft is dit zoals een normale lipgloss: een paar uurtjes zal hij zeker opblijven, maar mijn boterhammetjes overleeft deze lipgloss niet. De geur en smaak van deze lipgloss zijn ook heel anders dan bij mijn andere lipproducten. Deze ruikt fris en muntig en zo smaakt hij ook. Heel apart!



Tot slot zat er ook nog een nagellak in de giftbox. Dit is mijn minst favoriete item uit de doos. Zowel het kleurtje als de kwaliteit spreken me niet aan. Je zou denken dat het een mooie rozige nude kleur is voor op je nagels, maar neen, het is eerder een grijzige taupe-roze kleur. Niet echt mijn ding. 
Bovendien blijft hij helemaal niet lang zitten, nochtans zegt de verpakking dat deze nagellak een "long lasting gloss" zou geven. Klopt niet, de nagellak chipt na 1 dag al af.  


Ook het aanbrengen vind ik niet erg prettig verlopen. De eerste laag brengt hij enorm streperig aan. Dat zie je normaal gezien links op de foto. Bij een tweede laag zie je daar gelukkig niets meer van. 
Al bij al zou ik deze nagellak niet aanraden en niet opnieuw aankopen.  


Al bij al had ik, bij nader inzien, toch gewoon maar de twee blushes moeten kopen. Hoewel ik de verpakking van de lipgloss heel leuk, zal ik de gloss hoogstwaarschijnlijk amper dragen omdat het kleurtje niet volledig mijn ding is. De nagellak heb ik al gelijk weggegeven, dat was een totale miskoop. Over de blushes ben ik wel érg tevreden, zowel over de kleurtjes als over de kwaliteit. 

Je kan al deze producten aankopen op www.boozyshop.nl
De Blushes kosten €9,95 per stuk, de lipgloss kost ook €9,95 per stuk en de nagellak kan je - gelukkig - niet apart kopen. 



Heb jij al eens make-up van MeMeMe geprobeerd? 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...