maandag 4 maart 2013

Review: Kiehl's Midnight Recovery Concentrate

Mijn eerste review wordt er eentje over Kiehl's Midnight Recovery Concentrate

Vóór ik dit product gebruikte kende ik nog maar weinig over Kiehl's, ik had er wel al eens over gelezen en wist dat het een apothekersmerk is dat vooral bij the beautyguru's erg geliefd is, maar verder wist ik er niets over. Ik was dan ook totaal verrast toen ik na mijn examen eens een andere route naar huis nam en plots voorbij zo'n kiel's winkel passeerde! Het is maar een heel kleine winkelruimte en aangezien ik niet veel van dit merk afwist was de hulp van de verkoopster heel handig. En wauw, wat een service! Eerst en vooral nam ze aan de hand van papieren pads staaltjes van het vetgehalte in mijn gezicht. Zo kon ze precies nagaan welke producten goed zijn voor mij, en nog beter: welke ik absoluut niet mag gebruiken!

Na wat zoeken naar leuke producten botste ik uiteindelijk op de Kiehl's Midnight Recovery Concentrate. Ik besloot het maar eens te testen! En nu zal ik jullie vertellen wat het product jullie belooft en wat mijn bevindingen waren. 



Wat belooft het te doen: 

Dit krachtige elixir op basis van planten werkt de hele nacht om de huidbarrière te regenereren, te repareren en te herstellen, met als resultaat een huid die er ’s ochtends jonger uitziet. Biedt de huid ’s nachts, op het moment dat ze het meest receptief is, de essentiële voeding.(bron: www.kiehls.be)


Wat doet het? 
De naam is in ieder geval goed gekozen, want het doet exact wat de productnaam aangeeft. Ik zal het even overlopen, maar in omgekeerde volgorde - kwestie van de uitleg goed op te bouwen:

ConcentrateDeze olie bestaat voor 99% uit natuurlijke bestanddelen. Zo bevat het product geen parabenen, wat erg fijn is! Maar wat zit er dan wel in? Squalaan, nachtbloeiende teunisbloem, lavendelextract en essentiële oliën zoals: rozemarijnextract, geranium en olijvenextract. 
Oké, en wat doen deze ingrediënten dan?
De koriander- en rozenbottelzaadolie bieden de huid een volledig aanbod van omega's 3, 6 en 9. Omega 3 en 6 essentiële vetzuren hebben een verstevigende invloed op de huid en houden de opperhuid gehydrateerd. 
De lavendel zorgt voor een frisse teint, helpt vlekken en oneffenheden tegen te gaan en kalmeert de huid.
De rozemarijnextracten helpt je huid vocht vast te houden en de gezichtsspieren te ontspannen
  waardoor het ook effectief is in de strijd tegen kleine lijntjes in het gezicht.
Geranium bevordert de bloedcirculatie en houdt de olieproductie van de huid in evenwicht, waardoor vettige huidtypes na verloop van tijd minder last zouden hebben van een vettige T-zone.
De squalaan, wat een soort olijvenextract is, gaat de huid hydrateren: het houdt de vochtbalans op peil en houdt de huid soepel.
Tenslotte is er nog het gouden ingrediënt: teunisbloem. Deze bloem is rijk aan omega 6 essentiele vetzuren die de hydratatie en elasticiteit van de huid bevorderen.  


Recovery
De olie dringt meteen binnen in de huid en maakt ze zacht, stralend en stevig. De mengeling van actieve plantaardige en essentiële oliën vernieuwen de lipiden van je huid voor een frissere look. Ideaal dus voor de doffe winterhuid of wanneer je huis in de zomer erg heeft geleden onder de zon, wind en zeezout/chloorwater. Nog een leuk detail: het is geschikt voor alle huidtypen. 

Midnight: Je gebruikt de Midnight Recovery Concentrate best 's nachts. Op dat moment is je huid namelijk het meest actief met zichzelf te herstellen en te vernieuwen, waar de MRC een handje bij steekt. 

Gebruiksaanwijzing: 
Er is een specifieke manier om het product op de huid aan te brengen. Je mag het in elk geval NIET opsmeren! Dit is wat Kiehl's aanraadt: 

1. Breng twee tot drie druppels aan op de bovenzijde van uw (gereinigde) hand.
2. Doop uw (schone) vingertoppen licht in de olie.
3. Druk uw vingertoppen zacht op uw kaken, voorhoofd en kin om het product gelijkmatig te verspreiden.
4. Het verspreiden van het product over uw hele gezicht doet u al deppend, niet al wrijvend (zo gaan de moleculen van de essentiële oliën kapot en helpt het product niet)

Mijn bevindingen: 
Verpakking:
Ik kan me nog herinneren dat ik vooral de verpakking erg speciaal vond. Heel erg 'oldskool apotheker', dat glazen potje met pipetje. Toch was dit voor mij ook meteen een minpuntje; aangezien ik op kot zit en in het weekend naar huis ga (lees: mijn hele inboedel dus moet verhuizen per trein) en - toegegeven - een ongelofelijk grote kluns ben, had ik schrik dat het potje (dat bijna helemaal uit glas bestaat) snel zou breken. Het straalt namelijk een hoog "handle with care"-gehalte uit.  


Aanbrengen:
In het begin had ik het vooral wat lastig met het aanbrengen van het product. De verkoopster had sterk benadrukt dat ik het product niet mocht uitsmeren op mijn gezicht maar werkelijk most 'indeppen'. Als je deze techniek niet gewoon bent kan dat wel eventjes aanpassen zijn. Maar eens je het onder de knie hebt heeft het wel best iets therapeutisch, vooral doordat het product ook zo'n heerlijke geur heeft. Verder heb je ook niet meer dan 2 tot 3 druppels nodig voor je hele gezicht, dit is dus een erg duurzaam product! Gebruik zeker niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid druppels, dat verstikt namelijk je huid en kan een averechts effect opleveren (lees: puistjes, vettige huid, ...) 


Geur:
Wat me ook direct opviel was de geur van dit product. Het doet je denken aan een soort wellness of spa-treatment, echt een geur waar je direct helemaal relaxed van wordt. Voor diegenen die niet zo'n fan zijn van geurende producten; geen nood, de geur vervliegt vrij snel en je krijgt er helemaal geen hoofdpijn van - integendeel, ik heb vaak last van hoofdpijn en heb gemerkt dat deze specifieke geur daartegen helpt!


Effect op mijn huid:Ik heb een enorm gevoelige huid en was dus wel nieuwsgierig naar wat dit product kon bieden aan mijn huid. Zou het werkelijk doen wat het belooft? Of zijn het allemaal maar mooie praatjes? 
De eerste dag na gebruik merkte ik niet zo veel op, behalve dat mijn huid enorm zacht was. Na ongeveer één week gebruik merkte ik op dat mijn poriën zichtbaar verkleind waren en dat de vlekjes van oude/opkomende puistjes verdwenen/verminderd waren.
Na langdurig gebruik merk ik vooral op dat mijn huid véél beter aanvoelt. Mijn huid is nu superzacht en voelt gehydrateerd en gezond aan, zonder dat het vettig is.  

Prijs:
39 euro voor 30ml
of 55 euro voor 50ml



Mijn eindconclusie: 
Het is een dure aankoop maar geloof me, het is het waard! Ik heb een enorm gevoelige huid en vaak last van kwaaltjes zoals: hyperpigmentatie (vlekjes die achterblijven waar vroeger een puistje zat), roodheid, droogheid aan mijn neus en noem maar op. Ik had al zoveel high-end producten gebruikt zoals Lancôme, Clinique, Dior Skincare en er is werkelijk niets in heel dat gamma van luxeproducten dat ik had, dat zo'n duidelijk - en vooral snel - effect had op mijn huid als Kiehl's Midnight Recovery Concentrate. Bovendien is het ook een erg duurzaam product, aangezien je maar een paar druppeltjes nodig hebt voor je hele gelaat. Ik heb dit flesje (30 ml) nu al een goede 3 maanden en hoewel ik het iedere (!) avond op mijn gezicht aanbreng, is er nog niet eens een kwartje van gebruikt! Dikke pluim dus voor Kiehl's, ze hebben er bij deze een vaste klant bij! 

Pluspunten:
- bestaat voor 99% uit natuurlijke bestanddelen
- bevat geen parabenen of toegevoegde parfum
- de olie op je gezicht geeft een luxueus gevoel
- geweldige resultaten vanaf het eerste gebruik

- erg duurzaam product

Minpunten:

- de verpakking straalt een hoog 'handle with care' gehalte uit, wat (onterecht) afschrikwekkend kan zijn voor mensen die vaak reizen. 

Prijs/kwaliteit: 
- Heel erg goed! 







Share it:
Hebben jullie dit product zelf ook? Zo ja, wat vinden jullie er van? 





1 opmerking:

  1. Fijne review! Ik wilde dit product al een tijdje testen, maar dit artikel heeft me over de streep getrokken. :D

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...