zondag 14 april 2013

TAG: 99 things

Onlangs zag ik een leuke TAG over ‘99 things’ waarbij je aan geeft wat je wel of niet meegemaakt hebt door de tekst dikgedrukt te maken en er wat uitleg bij te geven. Het leek me leuk om dat ook eens te doen. Ben je dus benieuwd naar wie ik ben en wat ik al allemaal heb meegemaakt in mijn korte leventje, lees dan zeker verder!

1. Je eigen blog gestart – As you can see!
2. Onder de sterren geslapen Samen met mijn toenmalig vriendje in Corfu (Griekenland). Toen lagen we op het strand, we waren een nachtje uitgegaan en hadden geen zin meer om met de auto naar ons vakantiehuisje te rijden dus zijn we maar op het strand gaan slapen - was erg mooi, maar toch effe schrikken als je al de vroege vakantiegangers op het strand ziet toekomen.

3. In een band gespeeld
4. Naar Hawaii geweest
5. Een meteorietenregen gekeken
6. Meer dan je je kan veroorloven aan een goed doel gegeven

7. Naar Disneyland geweest
- Jaaaren geleden, toen ik een jaar of 9 was. Veel kan ik er me niet meer van herinneren, jammer genoeg.
8. Een berg beklommen  Vorig jaar in Las Negras (zuiden van Spanje). Ik was er met een vriendin en haar familie op reis, toen we een besloten om iets 'actievers' te ondernemen. Toen zijn we maar een berg gaan beklimmen, in de snikhete zon, met 3 meisjes en 1 jongen en 1 fles water. Ik geef toe: geen al te snugger idee, maar toch een belevenis. De wandeling duurde uiteindelijk zo'n 3 uur, omdat we geen weg naar beneden vonden... Maar man, wat was ik blij toen ik de zee (en een padje er naartoe) zag!
9. Een bidsprinkhaan vastgehouden- Op onze laatste familievakantie, naar Melidès (Portugal) zat er plots zo'n bidsprinkhaan in de badkamer. Zag er vooral angstaanjagend uit! Brr.
10. Een solo gezongen
 - Op vakantie in een karaoke bar, in lichtjes beschonken toestand. Achteraf zeiden ze allemaal dat het niet om aan te horen was, maar ze hebben zich wel allemaal krom gelachen - leuke vrienden heb ik hé!

11. Bungee gesprongen- Vorig jaar. Ik dacht 'oh kom, laten we maar eens lekker gek doen, je leeft toch maar één keer hé'. Never again! Heb twee dagen geen stem meer gehad na die sprong, volgens mij moet die instructeur (het was een duosprong) gehoorschade opgelopen hebben - kan niet anders!

12. Parijs bezocht - Al een paar keer eigenlijk. Eens met school, eens met mijn toenmalig vriendje, een paar keer met vriendinnen om te 'shoppen'. Ik kan maar niet genoeg krijgen van Parijs! Als het een jongen was, zou ik ermee trouwen.
13. Naar een onweersstorm gekeken  Ook in Corfu, een tweetal jaar geleden. Toen zaten we aan zee en zagen we het in de verte stormen op zee. Mooi hoor, zeker als je lekker droog zit.
14. Jezelf vanaf nul een kunst geleerd – Ik heb mezelf leren tekenen. Of eigenlijk zag ik het mijn papa doen toen ik klein was en deed ik hem na. Ik vind van mezelf dat ik vrij mooie dingen heb gemaakt, jammer dat ik er eigenlijk niets meer mee doe.. Zou graag wat creatiever bezig zijn, maar ach - ik wil zo veel.
15. Een kind geadopteerd
16. Voedselvergiftiging gehad
17. Bovenop het Vrijheidsbeeld gelopen
18. Je eigen groenten geteeld - Mijn oma en opa hadden vroeger een vakantiehuisje in Italië met een grote tuin en een klein moestuintje, daar heb ik toen samen met mijn opa een druivenplant en tomatenplantje geplant - want ik ben gek op tomaten. De volgende zomer, toen ik op bezoek was, heb ik de tomaten van mijn eigen plantje mogen eten. Ze waren verrukkelijk! Met de druiven hebben ze later wijn gemaakt, zo'n fles heb ik nog steeds staan.

19. De Mona Lisa gezien in Frankrijk - In het Louvre, en wat is ze mooi.
20. Geslapen in een nachttrein. – Dat was op de nachttrein naar Italië. Ik was nog maar een paar maanden oud en mijn ouders wouden met mij gaan pronken bij de Italiaanse kant van mijn familie. Helaas was ik nog te jong (eerder te onrustig en irritant) om met het vliegtuig te reizen, dus gingen we met de nachttrein.

21. Een kussengevecht gehad  Iedereen heeft dat toch al eens meegemaakt, niet?
22. Gelift – Heb ik ooit eens gedaan om naar een festival te gaan. Ik en mijn vriendin waren kapot van het stappen met onze bagage, toen een mama die haar dochter ging afzetten aan hetzelfde festival zo vriendelijk wou zijn om ons een lift te geven. Mijn voeten zijn haar nog steeds dankbaar.
23. Jezelf ziek gemeld terwijl je niet ziek was- Busted...
24. Een sneeuwfort gebouwd - Toen ik nog klein was bouwde ik - als het gesneeuwd had - altijd een sneeuwfort met mijn broer, om daarna met sneeuwballen naar elkaar te smijten. The good old times! 25. Een lammetje vastgehouden – Toen ik nog klein was, toen ik met de klas naar de kinderboerderij ging.26. Ge-skinnydipt- Busted, again! Vorig jaar zat ik met een paar vrienden op reis in Salou (Spanje). Daar hadden we een vakantiehuisje gehuurd met een zwembad. Een vriendin en ik kregen het in ons hoofd om een puntje op onze bucket list te schrappen, en dat was dus skinnydippen. Gelukkig was het zonder pottenkijkers. 27. Een marathon gelopen

28. In een gondel gevaren in Venetië- Jaren geleden toen mijn oma en opa nog in Italië woonden, hebben we eens een daguitstap naar Venetië gemaakt. En uiteraard hoorde zo'n gondelvaart er ook bij. Was een erg unieke belevenis!
29. Een totale eclips gezien

30. Een zonsopgang of zonsondergang gekeken  Al vaak. Aan de Belgische kust met mijn vriendje, maar ook op reis zoals bijvoorbeeld in Corfu toen ik met mijn vriend op het strand was blijven slapen, werden we gewekt door de zonsopgang.
31. Een homerun geslagen – Toen ik nog op de middelbare school zat. Wat was ik fier op mezelf toen!
32. Op een cruise geweest - Het was maar een kleine cruise, eentje in Duitsland door het Rijngebied. Was wel mooi, want je zag ontzettend veel kastelen en burchten aan het water (ja ik wist ook niet dat Duitsland zo veel kastelen had en zo mooi was) maar toch was het niets voor mij.. Je kon nooit weg, en als je al eens van de boot mocht was het nooit langer dan één dag..

33. De Niagara Falls in het echt gezien
34. De geboorteplaats van je voorouders bezocht- Die van mijn opa (in Latisana, Italië) en die van mijn oma (in Berlijn, Duitsland). Ja ik heb een multiculturele familie.

35. Een Amish gemeente gezien
36. Jezelf een nieuwe taal geleerd
– Toen we in ons laatste jaar op de middelbare school een keuzevak mochten kiezen, koos ik voor Spaans. Jammer genoeg ben ik het al een beetje verleerd, maar de basis kan ik nog wel!
37. Genoeg geld gehad om geheel tevreden te zijn – Ik geef toe dat ik bij het zien van de nieuwe (kledij of makeup) collectie van Chanel, Dior of YSL, ik vaak eens vloek omdat mijn portefeuille al dat moois niet in één keer kan betalen. Maar sinds ik een paar jaar geleden eens vrijwilligerswerk heb gedaan voor daklozen, besef ik hoe goed ik het eigenlijk heb. Van toen af aan heb ik mijzelf de regel opgelegd om ook van de 'kleine' dingen in het leven te genieten, die vaak geen of weinig geld kosten. Als je kan genieten van die kleine dingen, kan je dés te meer genieten van dure luxe goederen. Anders beland je al gauw in het materialistisch straatje à la 'ik wil meer, meer en nog meer' zonder dat je echt nog kan genieten.

38. De toren van Pisa in het echt gezien- Toen ik op schoolreis was in Italië, en ook een paar keer met mijn oma en opa.
39. Gaan rots klimmen- Met mijn toenmalig vriendje in Fontainebleau (Frankrijk). Dat was 'boulderen', een soort rotsklimmen maar dan op veel kleinere rotsjes - heb een beetje last van hoogtevrees.
40. Michelangelo’s David gezien

41. Karaoke gezongen – Op reis, in beschonken toestand… Heel grappig en gezellig!
42. Een geiser zien uitbarsten
43. Voor een vreemdeling een maaltijd betaald in een restaurant
44. Afrika bezocht

45. Op het strand gewandeld bij maanlicht- Weeral in Corfu, twee jaar geleden.

46. Met een ambulance vervoerd – Nog niet zo lang geleden, toen ik was aangereden :(
47. Een portret laten schilderen van jezelf- Mijn papa schildert en tekent heel graag, zo heeft hij ooit eens een portret van mij getekend toen ik nog een klein baby'tje was. Overlaatst heeft hij nog eens eentje gemaakt van mij, die hangt nu in zijn atelier.
48. Diepzee gevist
49. De Sixtijnse kapel in het echt gezien

50. Op de top van de Eiffel Toren geweest
- Nog maar één keertje. Lang geleden, met mijn toenmalig vriendje. Ik vond het niet zo spectaculair eerlijk gezegd.

51. Gedoken of gesnorkeld
– Al een paar keer. In Corfu (Griekenland), in Gran Canaria (Canarische Eilanden, Spanje) en in Djerba (Tunesië). Het mooiste was in Corfu, daar zwom ik echt tussen de visjes!

52. In de regen gekust – Ja hoor
53. In de modder gespeeld – Als kind was ik echt een zwijn.. Samen met mijn broer.
54. Bij een drive-in bioscoop geweest
55. In een film gespeeld - Ja hoor, maar helaas geen bioscoopfilm ofzo. Toen ik in het lager zat, hebben we ooit eens een kortfilm gemaakt met onze klas. Dat heette "De Boeboeks" ofzo. We waren allemaal kleine schattige monstertjes.
56. De Chinese Muur bezocht
57. Een bedrijf gestart

58. Vechtsport les gevolgd – Ja hoor, vorig jaar nog met een vriendin een paar lessen kickboks gevolgd! Een meisje moet zich de dag van vandaag toch kunnen verdedigen zeker?!

59. Rusland bezocht

60. Geserveerd aan thuis- en daklozen of minder bedeelden - Ja, 2 jaar geleden als vrijwilligers werk (zie antwoord op vraag 37). Die ervaring heeft me heel erg geraakt!
61. Scouting koekjes verkocht
62. Op een walvistocht geweest (toeristisch)

63. Bloemen gekregen zonder reden
64. Bloed, plasma of bloedplaatjes gedoneerd
65. Wezen Skydiven

66. Een Nazi concentratiekamp bezocht – Een drietal jaar geleden ben ik naar Warschau geweest tijdens een vakantie. Heel erg ingrijpend…

67. Een automatisch incasso niet kunnen betalen door te laag saldo
68. In een helikopter gevlogen

69. Een favoriet kinderspeeltje bewaard  Mijn kleine ijsbeer teddy dat ik als kindje altijd bij mij had.

70. Het Lincoln Memorial bezocht
71. Kaviaar gegeten
- Ik moest ooit eens opdienen op een poepchique event, toen heb ik stiekem een hapje voor mezelf opzij gehouden.. Vond het niet echt lekker.
72. Een quilt gemaakt
73. In Times Square gestaan
74. Door de Everglades getoerd
75. Ontslagen bij je baan

76. Het wisselen van de wacht gezien in Londen
 Toen ik met een vriendin op citytrip was in Londen zijn we naar het paleis gegaan om het spectakel bij te wonen. Jammer genoeg heb ik er nauwelijks iets van gezien, aangezien het zo druk was.
77. Een bot gebroken

86. Het Witte Huis bezocht
87. Een dier gedood en bereid om te eten

88. De waterpokken gehad
 Toen ik klein en - niet zo - schattig was.
89. Iemands leven gered
90. In een jury gezeten
91. Een beroemd persoon ontmoet
– N
aar het schijnt zou 'Prinses Diana' van Engeland mij ooit eens een aaitje over mijn hoofd hebben gegeven, toen we naar de optocht gingen kijken in London - daar herinner ik me jammer genoeg niets meer van, want ik was toen nog een heel klein drommeltje.
92. Deelgenomen aan een boekenclub
93. Een tattoo hebben
94. Een baby gehad
95. De Alamo (Texas) in het echt gezien
96. In het Groot Zoutmeer (Utah / Great Salt Lake) gezwommen

97. Betrokken geweest in een rechtszaak
- Jammer genoeg wel. Wegens mijn aanrijding vorig jaar
98. Een GSM gehad – Wat denk je zelf?
99. Gestoken door een bij – Door een bij eigenlijk nog nooit, maar wel al verschillende keren door een wesp! Maar ach, een bij of een wesp, wat maakt het uit. Het zijn beiden bloedirritante beesten.
Zo, dit waren ze dan! Mocht je zelf bloggen en het leuk vinden om deze tag ook te doen, laat het me dan even weten! Ik kijk er naar uit om jullie ervaringen te lezen!

1. ik ga dit jaar terug naar Disney, love it there!

2. Leuk artikel! en wat heb je al veel gedaan in je leven

3. Wat een leuke tag! Heb er van genoten

4. Wat een leuke tag, fijn om te lezen!

5. Hey wat toevallig! Hetzelfde plaatje hahaha. Ik had hem toen nog bewerkt om er 99 things op te zetten :P
    Leuke tag! Erg leuk om te lezen!